ÚŘEDNÍ DESKA

Informace o škole

  • Název školy dle zřizovací listiny: Základní škola Šternberk, Olomoucká 76
  • Sídlo školy: Olomoucká 2098/76, 785 01 Šternberk
  • Právní forma: příspěvková organizace
  • IČO: 619 89 789
  • IZO: 600 026 558
  • Zřizovatel: Olomoucký kraj
  • Ředitelka školy: Mgr. Radka Urbanová Kovaříková
  • Školská rada: zřízena k 12.7.2024 č.j. KUOK 71159/2024
    • Složení školské rady:
      Předseda školské rady, zástupce pedagogů: Mgr. Alena Fabiánová
      Zástupce zřizovatele: Ing. Pavel Andrys
      Zástupce rodičů: Anna Straková
    • Součásti školy:
      Základní škola IZO: 108 012 832
      ZŠ speciální IZO: 108 012 832
      ZŠ při PL Šternberk IZO: 108 012 832
      ZŠ Táboritů 25 IZO:
      Školní družina IZO: 150 025 351
      Školní jídelna IZO: 110 300 485
    • Odloučená pracoviště:
      Táboritů 25, 779 00 Olomouc
      Sadová 7, 785 01 Šternberk
      Olomoucká 173, 785 01 Šternberk
    • Telefon: 585 012 851, 721 230 580, 585 085 271
    • Fax:
    • E-mail: reditelstvi@zs-sternberk.cz
    • ID datové schránky: uqugyng

    Zvláštní škola Šternberk, okr. Olomouc byla zřízena dne 1. ledna 1995 zřizovatelem Školským úřadem v Olomouci podle § 6, odst. 1, písm. a, zákona č. 564/90 Sb. o státní správě a samosprávě ve školství jako příspěvková organizace. Rozhodnutím Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR č.j. 14689/2001-14 ze dne 30. března 2001 se stala s účinností k 01. 04. 2001 příspěvkovou organizací Olomouckého kraje. S účinností od 01. 09. 2005 došlo ke změně názvu na Základní škola Šternberk, Olomoucká 76. Od 01. 01. 2008 je součástí školy i ZŠ při Psychiatrické léčebně Šternberk.

    Jmenování do funkce ředitelky školy

    V souladu s ustanovením § 166 odst. 2 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), v platném znění, v souladu s ustanovením § 59 odst. 1 písm. i) zákona č. 129/2000 Sb., o krajích (krajské zřízení), v platném znění, a na základě usnesení Rady Olomouckého kraje č. UR/64/23/2022 ze dne 10. října 2022 byla na pracovní místo ředitelky Základní školy Šternberk, Olomoucká 76 s účinností od 1. listopadu 2022 jmenována Mgr. Radka Urbanová Kovaříková.

    Podatelna školy

    Informace o provozu podatelny a o podmínkách přijímání dokumentů v rozsahu § 2 odst. 2 vyhlášky č. 259/2012 Sb., o podrobnostech výkonu spisové služby.
    Otevřeno:
    Pondělí – Pátek 7:30-11:30, 12:30 – 14:30
    a) Adresa podatelny: Olomoucká 2098/76, 785 01 Šternberk
    b) Elektronická adresa: reditelstvi@zs-sternberk.cz
    c) Identifikátor datové schránky: uqugyng
    d) Přehled podporovaných datových formátů dokumentů v digitální podobě:

    • statické textové dokumenty a statické kombinované textové a obrazové dokumenty ve formátu PDF/A
    • statické obrazové dokumenty ve formátu PNG, TIF/TIFF, JPEG/JFIF
    • dynamické obrazové dokumenty ve formátu MPEG-1, MPEG-2, GIF
    • zvukové dokumenty ve formátu MPEG-1, MPEG-2, WAV, PCM
    • databáze ve formátu XML a DTD

    Technické parametry: ve velikosti do 5 MB (dokument vč. příloh)
    e) Přehled přenosných technických nosičů dat, na kterých podatelna přijímá dokumenty v digitální podobě:
    CD, DVD, USB FLASH
    f) Postup v případě zjištění závad u přijaté datové zprávy:
    Datové zprávy, které jsou neúplné, neodpovídají svým formátem stanoveným podmínkám nebo je nelze zobrazit uživatelsky vnímatelným způsobem, nebudou podatelnou zpracovány. Pokud lze určit odesílatele takové datové zprávy, podatelna jej vyrozumí o vadách podání a stanoví postup pro jejich odstranění.
    V případě, že přijatá datová zpráva obsahuje škodlivý kód, není předána podatelně ani nijak dále zpracovávána a je trvale odstraněna. Odesílateli v tomto případě není odeslána potvrzující datová zpráva o přijetí podání.
    g) Postup v případě zjištění vad u přijatého dokumentu v analogové podobě:
    Pokud lze určit odesílatele neúplného nebo nečitelného dokumentu, podatelna jej vyrozumí o vadách podání a stanoví postup pro jejich odstranění. Nepodaří-li se vady dokumentu odstranit nebo nelze určit odesílatele, dokument se dále nezpracovává.

    Vymezení pravomocí a působnosti ředitelky školy (podle § 164 a 165 zákona č. 561/2004 Sb., školský zákon)

    Ředitelka školy:
    a) rozhoduje ve všech záležitostech týkajících se poskytování vzdělávání a školských služeb
    b) odpovídá za to, že škola poskytuje vzdělávání a školské služby v souladu s tímto zákonem a vzdělávacími programy
    c) odpovídá za odbornou a pedagogickou úroveň vzdělávání a školských služeb
    d) vytváří podmínky pro výkon inspekční činnosti České školní inspekce a přijímá následná opatření
    e) vytváří podmínky pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a pro práci Rady školy
    f) zajišťuje, aby žáci a jejich zákonní zástupci byli včas informováni o průběhu a výsledcích vzdělávání
    g) zajišťuje spolupráci při uskutečňování programů zjišťování výsledků vzdělávání vyhlášených ministerstvem
    h) odpovídá za zajištění dohledu nad dětmi a nezletilými žáky ve škole

    Ředitelka školy zřizuje pedagogickou radu jako svůj poradní orgán, projednává s ním všechny zásadní pedagogické dokumenty a opatření týkající se vzdělávací činnosti školy. Při svém rozhodování ředitelka školy k názorům pedagogické rady přihlédne. Pedagogickou radu tvoří všichni pedagogičtí pracovníci školy.


    Ředitelka školy dále:
    a) stanovuje organizaci a podmínky provozu školy
    b) odpovídá za použití finančních prostředků státního rozpočtu


    Ředitelka školy rozhoduje o právech a povinnostech v oblasti státní správy v těchto případech:
    – přijetí dítěte k předškolnímu vzdělávání (§ 34)
    – nepřijetí dítěte k předškolnímu vzdělávání (§ 34)
    – ukončení předškolního vzdělávání (§ 35)
    – odklad povinné školní docházky – zamítnutí (§ 37)
    – dodatečný odklad povinné školní docházky – zamítnutí (§ 37)
    – přijetí k základnímu vzdělávání (§ 46)
    – nepřijetí k základnímu vzdělávání – zamítnutí (§ 46)
    – zařazení do přípravného stupně základní školy speciální (§ 48a)
    – nezařazení do přípravného stupně základní školy speciální (§ 48a)
    – přeřazení do vyššího ročníku – zamítnutí (§ 17)
    – přestup na jinou ZŠ – povolení (§ 49)
    – přestup na jinou ZŠ – zamítnutí (§ 49)
    – převedení žáka do jiného vzdělávacího programu podle (§ 49)
    – nepřevedení žáka do jiného vzdělávacího programu podle (§ 49)
    – zamítnutí žádosti o povolení pokračování v základním vzdělávání (§ 55, odst. 2)
    – pokračování v základním vzdělávání – zamítnutí (§ 55, odst. 1)
    – individuální vzdělávací plán – zamítnutí (§ 18)
    – individuální vzdělávání žáka – povolení (§ 41)
    – individuální vzdělávání žáka – zamítnutí (§ 41)
    – individuální vzdělávání žáka – zrušení povolení (§ 41)

    Proti těmto rozhodnutím ředitelky školy je možné se odvolat. Odvolání se podává u ředitelky školy do 15 dnů ode dne doručení rozhodnutí. O odvolání rozhoduje zřizovatel – Krajský úřad Olomouckého kraje.

    Postup při vyřizování stížností, oznámení a podnětů

    Postup při vyřizování žádostí o poskytnutí informace

    Přehled nejdůležitějších předpisů, kterými se ředitelka školy při výkonu své působnosti řídí

    • Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon)
    • Zákon č. 562/2004 Sb., kterým se mění některé zákony v souvislosti s přijetím školského zákona
    • Zákon č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů
    • Zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím
    • Zákon č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů
    • Vyhláška č. 48/2005 Sb., o základním vzdělávání a některých náležitostech plnění povinné školní docházky
    • Vyhláška č. 73/2005 Sb., o vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami a o vzdělávání dětí, žáků a studentů mimořádně nadaných
    • Vyhláška č. 671/2004 Sb., kterou se stanoví podrobnosti o organizaci přijímacího řízení ke vzdělávání ve středních školách
    • Vyhláška č. 16/2005 Sb., o organizaci školního roku
    • Vyhláška č. 64/2005 Sb., o evidenci úrazů dětí, žáků a studentů
    • Vyhláška č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních
    • Vyhláška č. 223/2005 Sb., o některých dokladech o vzdělání
    • Vyhláška č. 317/2005 Sb., o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, akreditační komisi a kariérním systému pedagogických pracovníků
    • Vyhláška č. 364/2005 Sb., o vedení dokumentace škol a školských zařízení a školní matriky a o předávání údajů z dokumentace škol a školských zařízení a ze školní matriky (vyhláška o dokumentaci škol a školských zařízení)
    • Vyhláška č. 263/2007 Sb., kterou se stanoví pracovní řád pro zaměstnance škol a školských zařízení zřízených Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy, krajem, obcí nebo dobrovolným svazkem obcí
    • Nařízení vlády č. 75/2005 Sb., o stanovení rozsahu přímé vyučovací, přímé výchovné, přímé speciálně pedagogické a přímé pedagogicko-psychologické činnosti pedagogických pracovníků

    Sazebník úhrad za poskytování informací

    Výroční zpráva za předcházející kalendářní rok o své činnosti v oblasti poskytování informací

    Ředitelka školy zveřejní vždy do 1. března výroční zprávu za předcházející kalendářní rok o své činnosti v oblasti poskytování informací podle zákona 106/1999 Sb. Výroční zprávy jsou k nahlédnutí na webových stránkách školy – dokumenty.